Navet är tillfälligt stängt för allmänheten

Bad, gruppträning, reception och restaurang håller stängt till och med 7 februari. USM håller öppet tills vidare. Läs mer om förändringarna.

Bada säkert på Navet

Navet tar spridningen av covid-19 på allvar och följer myndigheternas riktlinjer för att minska smittspridningen. Navet har tillfälligt stängt på grund av den fortsatta smittspridningen.

Vy över upplevelsebassängen.

Information med anledning av covid-19

Vi tar spridningen av coronaviruset på allvar och följer myndigheternas riktlinjer för att minska smittspridningen. På grund av regeringens rekommendationer håller Navet och kommunens övriga bad stängt till och med 7 februari eller till dess att nya rekommendationer kommer.

Vi kommer, enligt Folkhälsomyndighetens nationella allmänna råd och rekommendationer, att göra undantag för skolornas simundervisning, för föreningsledd träning för barn och ungdomar födda 2005 eller senare samt för föreningsverksamhet som av riksidrottsförbundet klassas som elitverksamhet, som får fortsätta sin verksamhet. Simundervisningen och den föreningsledda träningen för barn och unga startar upp igen måndag 25 januari.

Receptionen på Navet är stängd. Om du har du frågor, kontakta navet@umea.se.

USM håller öppet tills vidare.

Automatisk frysning av kort

Vi kommer kostnadsfritt att frysa alla kort för kunder med abonnemang till och med 7 februari. Vid eventuell förändring kommer vi att kontakta berörda kunder.

Du som har motionskort via Umeå kommun har inget löneavdrag för den period som Navet är stängt.

Kunder med Navet+ kan frysa sitt kort till och med 7 februari. Kunder som redan har meddelat önskemål om frysning kommer få automatisk förlängd frysning. Kunder som inte meddelat önskemål om frysning kontaktar Navet för att frysa sitt Navet+.

För dig med friskvård på recept (FAR)

Du som har friskvård på recept (FAR) kan fortsätta att träna på våra anläggningar. Kontakta Navet för att veta hur du kan besöka oss. Vid besök ska intyg uppvisas.

Tips på fysisk aktivitet

Vi vill såklart att du fortsättningsvis ska kunna träna under denna speciella period, därför kommer här några snabba tips till att hålla igång:

  •  Ta en promenad eller joggingtur med en vän i lurarna.
  • Gå till lekparken med ditt barn och försök härma allt vad barnet gör.
  • Gör pausgympa med familjen. Starta lite musik och låt var och en i familjen välja en övning, kör respektive övning i en minut. Gör gärna flera varv och utmana varandra i svåra, knepiga eller roliga övningar. Det här går förstås också att göra digitalt om du har familj eller vänner på distans.
  • Testa ett digitalt träningspass. På sidan www.umea.se/seniortraning har vi samlat flera härliga träningspass och här finna även information om digitala rörelserundor. Sidan är ursprungligen för seniorer men vi lovar att det finns träningspass som passar dig, oavsett vilken ålder du är i.

Motionssimma i 50-metersbassäng

SLAPPNA AV

Relaxavdelningen

Vattenträning